Fizjoterapia

Wybierz obszar, który najbardziej Cię interesuje:

Krok 3: Zajęcia grupowe

Kluczem do skutecznej fizjoterapii jest regularność. Po przeprowadzeniu diagnozy niejednokrotnie zalecane jest uczestnictwo w zajęciach grupowych. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy pacjent nie boryka się z poważną dysfunkcją. W takim przypadku konieczna jest najpierw intensywna rehabilitacja. Przy braku przeciwwskazań, trenując w grupie można osiągnąć bardzo dobre efekty.

Specjalistyczny trening pod okiem wykwalifikowanego fizjoterapeuty to optymalna forma aktywności. Kierowana jest zwłaszcza do osób zapracowanych, przemęczonych, z brakiem energii i czasu dla siebie. Zajęcia można dobrać w zależności od osobistych potrzeb.

Zdrowy kręgosłup

Zajęcia grupowe „zdrowy kręgosłup” przeznaczone są dla każdego. Nie ma znaczenia wiek czy aktualna sprawność fizyczna. Mogą mieć zarówno cel terapeutyczny, jak i profilaktyczny. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają na rozluźnienie wybranych grup mięśniowych i wzmocnienie innych. Pomagają rozwinąć mięśnie posturalne, odpowiadające za właściwą postawę ciała. Grupy zajęciowe są kameralne – do 6 osób. Dzięki temu terapeuta może zadbać o to, by każda osoba poprawnie wykonywała ćwiczenia.

Trening 3w1

Trening 3w1 to zajęcia o dość intensywnym charakterze. Składają się z trzech części: ćwiczeń aerobowych, ćwiczeń wzmacniających oraz ćwiczeń rozciągających. Trening 3w1 przeznaczony jest dla osób chcących poprawić swoją kondycję i wydolność oraz wzmocnić siłę mięśniową.

Pilates

Pilates wykorzystuje przede wszystkim ćwiczenia z ciężarem własnego ciała. Angażuje do pracy wszystkie grupy mięśniowe, począwszy od rąk, przez tułów, aż po nogi. Nie tylko wzmacnia poszczególne partie, lecz także uelastycznia je i rozciąga. Ćwiczenia w trakcie pilatesu mają spokojne tempo. Wykonuje się je powoli, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poprawną technikę i oddech.

Joga vinyasa

Joga vinyasa jest jednym z najpopularniejszych współcześnie stylów jogi. Skupia się na skoncentrowanej, a jednocześnie dynamicznej postawie. W trakcie wykonywania asan ważna jest też kontrola oddechu i płynne przejścia między pozycjami. Ta płynność sekwencji sprawia, że bardzo łatwo zacząć praktykować jogę vinyasę. Styl ten odpowiada potrzebom osób o różnym poziomie zaawansowania i sprawności fizycznej.

Zdrowa ciąża

Aktywność fizyczna podczas ciąży wpływa korzystnie zarówno na zdrowie matki jak i jej dziecka. Specjaliści, w tym z Amerykańskiego Kolegium Położnictwa i Ginekologii, zalecają 30 minut ćwiczeń fizycznych dziennie. Dlatego właśnie stworzyliśmy program treningowy „zdrowa ciąża”. Zajęcia prowadzone są przez naszych wykwalifikowanych fizjoterapeutów.